Monday, May 23, 2011

Triffle

Assalammualaikum......
Salam pagi isnin....

Hari ni rasa rajin sangat nak mengemas rumah dialam maya aku ni.....
Hubby dah ke pejabat dan gegirl dah gi sekolah...hari ni gegirl exam..semoga anak ibu ni dapat buat yg terbaik...tinggal aku dengan abg besar aje kat rumah...

Kejap lagi nak gi renew lesen keta....dah beberapa hari lewat dah ni...bukannya sengaja tapi terlupa....tawakal ajelah jap lg nak bawak kete....mmmm....

Tetiba rasa rindu ngan adik dan kakak aku....
lama jugak tak jumpa diaorg... main call aje...
Tahniah kat kakak aku dah dapat cucu sorang lagi....3 org dah cucu pompuan..
Semoga kehidupan mereka diberkati Allah hendaknya....

Adik ipar aku pulak tengah menunggu hari nak bersalin gak....tak sabar nak tengok baby....
aku pulak yg terlebih excited...hihihi....kekadang tu teringin gak nak ada baby tapi takda rezeki lagi lah.... gegirl aku pun dah 10 thn dah....macam manalah rasanya kalau pregnant sekarang ni...umur dah nak masuk 36 tahun...orang kata kalau dah lama tak mengandung..rasa macam mengandung sulung balik...tak tahulah betul ke tidak.......tapi kalau ada Alhamdullillah.......

Oppsss....terpanjang pulak cite pagi ni....
ni aku nak kongsi gambar triffle yang aku buat semalam... semua ni sebab nak menghabiskan stok yang ada kat dalam ice box aku la ni.....
layannnn........gambar aje la.....


lapisan bawah lebihan kek coklat lembab..lapisan kedua aku letak cream..lapisan ketiga kek sekali lagi dan buah peach serta badam cincang..lepas tu cream balik....dan yg paling atas warna kuning tu(yg paling best) lemon curd (mcm sos la) dan akhir sekali aku taburkan badam slice dan sedikit kulit lemon yg telah disagat..pergghh...memang sedap...aku main bedal aje buat tapi tak sangka sedap banget.....berbaloilah aku buat ni....hubby dan anak2 pun suka....cam aiskrim diorg cakap....ada rasa masam dan manis.....ngam2 dapat 4 gelas tu...cukup2lah untuk aku empat beranak.....ok lah sampai ketemu lagi di lain cerita...semoga hidup kita senantiasa diberkati Allah SWT hendaknya....

No comments:

Post a Comment